مرکز توانبخشی امام رضا (ع)

مرکز توانبخشی امام رضا علیه السلام در موسسه خیریه بیت الکوثر شهر زنگی آباد محل نگهداری دختران بالای ۱۴ سال با معلولیت ذهنی بعنوان اولین مرکز درجه یک توانبخشی در استان کرمان شناخته میشود.

توانبخشی
توانبخشی
توانبخشی
مرکز توانبخشی امام رضا(ع) - 4

مریم مومنی، مدیر مرکز توانبخشی امام رضا علیه السلام ضمن معرفی این مرکز و بیان مشخصه های آن توضیح داد: مرکز توانبخشی امام رضا(ع) که زیرمجموعه موسسه خیریه بیت الکوثر شهر زنگی آباد کرمان قرار دارد از مهرماه سال ۱۳۸۸ تاسیس شده و محلی برای نگهداری، پرورش، مهارت آموزی و توانبخشی دختران بالای ۱۴ سال با معلولیت های ذهنی میباشد.
وی افزود: درحال حاضر ۶۳ فرزند از شهر کرمان و سایر شهرستان های استان در این مرکز بصورت شبانه روزی نگهداری و در چهار طبقه بندی عمیق، شدید، متوسط و ضعیف از نظر سطح معلولیت ذهنی تقسیم بندی شده اند.
مومنی ادامه داد: نیروی کار مجرب برای مراقبت، پرورش و تربیت فرزندان علاوه بر کادر اداری که شامل مسئول فنی، مسئول امور آموزش، مددکار، روانشناس و … میباشد میتوان به سه مادریار، یک پرستار و یک نیروی خدماتی اشاره کرد که در شیفت های مختلف کاری مشغول خدمت هستند.
وی با اشاره به ارائه آموزش های لازم برای کسب مهارت های زندگی فرزندان تصریح کرد: انواع آموزش ها در زمینه فعالیت هنری شامل نقاشی، عروسک گردانی و عروسک دوزی، موسیقی و … برای فرزندان ارائه شده و موجباب رشد و شکوفایی استعدادهای آنان را فراهم آورده است و این درحالیست که آثار هنری فرزندان در نمایشگاه های مختلف نیز در معرض فروش قرار میگیرد. ضمن اینکه دختران و فرزندان این مرکز در زمینه ورزشی نیز رتبه های برتر در رشته های مختلفی همچون طناب کشی کسب کرده اند.


مریم مومنی از امکانات و تجهیزات تهیه شده برای امرار معاش فرزندان یاد کرد و گفت: دو سالن وسیع بعنوان خوابگاه مجهز به تختخواب و کمد لباس، کارگاه هنرهای دستی، فضای بهداشتی_درمانی مجهز برای رفع نیازهای پزشکی و مراقبت های ویژه، دفتر اداری و … محیا برای ارائه خدمات به فرزندان میباشد که در زمینه رسیدگی بهداشتی و نظافتی در بالاترین سطح خود قرار دارند.
مدیر مرکز توانبخشی امام رضا علیه السلام بیان کرد: سالیانه اردوهای تفریحی متعددی برای فرزندان مرکز توانبخشی در نظر گرفته میشود که بصورت برون استانی همچون سفر به مشهد مقدس و اردوهای درون استانی بصورت ماهیانه تدارک دیده میشود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *